Reguli pentru personalul din zona de vânzare (servire pe terasă)

Ospatarii vor purta in permanenta masca de protectie si manusi. Măștile de protecție utilizate de personal sunt schimbate la un interval de cel mult 2 ore. Utilizarea corectă a măștilor:

 

• Măștile sunt eficiente dacă sunt folosite în combinație cu curățarea frecventă a mâinilor cu soluție pe bază de alcool sau cu apă și săpun.
• Înainte de a pune masca, mâinile trebuie igienizate (cu soluție pe bază de alcool sau cu apă și săpun).
• Masca trebuie să acopere atât gura, cât și nasul.
• Masca trebuie schimbată o dată la 2 ore și ori de câte ori masca s-a umezit sau s-a deteriorat.
• Masca nu se atinge în timpul purtării; în cazul atingerii măștii, mâinile trebuie igienizate (cu soluție pe bază de alcool sau cu apă și săpun).
• După folosire, masca se aruncă imediat, într-un coș de gunoi, preferabil cu capac, urmată de igienizarea mâinilor.
• Nu se reutilizeaza măștile medicale.

 

• Se aplică benzi de marcare a distanței recomandate (2 metri) în locurile de muncă în care se lucrează cu publicul, pentru persoanele care așteaptă la rând să intre în incintă, recomandând, în măsura în care condițiile meteorologice permit, ca persoanele care așteaptă la rând să rămână în afara clădirii, tot la o distanță de minimum 2 m;
• intrarea clientilor pe terasa se face pe baza unei programari prealabile, astfel încât să nu existe persoane în așteptare în interiorul incintei.

• Clienților li se va verifica temperatura înainte să fie primiți în incintă. Temperatura clienților nu trebuie să depășească 37,3 grade Celsius. Clienții vor fi informați încă de la programare că urmează să li se verifice temperatura.

• Clientii vor fi rugati sa se dezinfecteze pe maini la intrare pe terasa.
• Mesele se organizeaza astfel incat sa se asigure maxim 6 persoane la aceeasi masa si o distanta de 1.5 m intre ocupantii aceleasi mese – exceptie de la aceasta regula se face pt clientii din aceeasi familie care au acelasi domiciliu.
• Se vor folosi pentru consultarea meniului doar tabletele electronice care sunt dezinfectate dupa fiecare utilizare sau meniul in format cod QR.

• După fiecare client, personalul trebuie să dezinfecteze instrumentarul și suprafețele de lucru, precum și să își spele și să își dezinfecteze mâinile, sa-si schimbe manusile. Se dizinfecteaza masa/ scaunele/ tableta/ oliviere si orice alte materiale de pe masa care au venit in contact cu clientii precedenti. De asemenea se dezinfecteaza tot instrumentarul folosit la servirea mesei.
• Pentru a preveni raspandirea COVID-19, personalul angajat trebuie sa mentina permanent distanta sociala recomandata de minim 1,5 metri fata de ceilalti angajati, dar si de cumparatori, distanta stabilita de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta (CNSSU);

• Se vor identifica si implementa la nivelul fiecarei unitati unele masuri operationale, pentru a face posibila interactiunea cat mai redusa intre personalul angajat al unitatii dar si intre personalul angajat si cumparatori (ex. grafic de utilizare a vestiarelor destinate personalului angajat, astfel incat sa se evite interactiunea intre angajati, dezinfectarea vestiarelor, inchiderea temporara a magazinului/a zonei de vanzare pentru realizarea operatiunilor de dezinfectie, dotarea spatiilor in care se efectueaza plata produselor alimentare cu mijloace de limitare a contactului personalului cu clientii – geamuri/ panouri transparente, etc);

• Personalul angajat trebuie sa se spele pe maini cu apa si sapun, minimum 20 de secunde, si va folosi prosoape de hartie, de preferat, pentru a-si sterge mainile: – inainte de inceperea activitatii; – dupa realizarea operatiunilor curatenie si dezinfectie a ustensilelor – dupa manipularea deseurilor; – dupa realizarea operatiunilor de igienizare; – dupa folosirea toaletei; – dupa suflarea nasului, stranut sau tuse; – dupa ce a mancat, baut sau fumat; – dupa manipularea banilor; – dupa scoaterea manusilor de protectie si in general, in mod regulate. Personalul angajat trebuie sa evite contactul cu persoane care prezinta simptome ale bolilor respiratorii, cum ar fi tuse si stranut, etc.;

• Personalul care manipuleaza produsele alimentare si care utilizeaza manusi de protectie, trebuie sa se asigure ca acestea sunt schimbate frecvent si ca mainile sunt spalate inainte de a pune manusile, intre schimbarea manusilor si dupa indepartarea acestora;

• Spalarea mainilor este necesara chiar si atunci cand se utilizeaza manusi, deoarece manusile contaminate pot raspandi germeni pe maini cand acestea sunt indepartate;

• Manusile de protectie trebuie schimbate dupa desfasurarea unor altor activitati cum ar fi deschiderea/inchiderea usilor cu mana, golirea cosurilor, manipularea banilor, etc.;

• Personalul angajat va fi informat periodic cu privire la normele de protectie suplimentare ce sunt necesare a fi aplicabile in aceasta perioada, precum spalarea periodica a mainilor, dezinfectarea, igiena respiratorie etc;

• Se va asigura disponibilitatea la locul de munca a mastilor de fata, a servetele de hartie pentru cei carora le curge nasul sau tusesc, impreuna cu pubele inchise pentru eliminarea igienica a acestora;

• Monitorizarea permanenta de catre operatorul din domeniul alimentar a starii de sanatate a personalului angajat care isi desfasoara activitatea la in zona de vanzare si interzicerea desfasurarii activitatii pentru acele persoane care au simptomatologie asemanatoare COVID-19;